9. nov. 2012

Vind håndlavet luksus til dit bord

KONKURRENCEN ER AFSLUTTET!
Nu har der været rigtig meget fokus på borddækning og jul her på Hallingstad denne uge. Og derfor er præmien i denne uges fredagskonkurrence selvfølgelig også relateret til selvsamme emne. Jeg er stolt over at denne uges præmie er 100% dansk og resultat af traditionelt og genuint håndværk, og vil pynte på dit julebord på smukkeste vis.

Vind 4 dækketallerkner og 1 vinbakke fra XO living samt et jule-duftlys fra Munkholm! 

Dækketallerkenen og vinbakken fra XO living er håndlavet, og er fremstillet af rustfrit stål, der er blankpoleret på siderne og børstet i bunden. Alle produkter fra XO LIVING er både designet og produceret i Danmark og er baseret på det ægte håndværk. Lækkert og den bedste kvalitet, med andre ord.

Duftlyset fra Munkholm er ligeledes også håndlavet her i Danmark, og dufter fantastisk af jul. Blandet Landhandel har Danmarks største udvalg af de lækre Munkholm produkter, og har været så sød at ville forære et jule-duftlys til én af mine læsere.

Så hele denne dejlige pakke kan altså blive din - se hvordan nedenunder billederne.







Det du skal gøre er at lægge en kommentar nedenunder dette indlæg, gerne med et par ord om hvordan du dækker dit julebord ;)

Jeg vil også sætte rigtig stor pris på hvis du deler budskabet på Facebook, og "synes godt om" XO living, Blandet Landhandel og Munkholms FB-side! Tak :)

Vinderen bliver som altid trukket fredag om én uge kl. 14:00 ved hjælp af Random.org.
Held og lykke!
Heidi

45 kommentarer:

  1. Endnu en vidunderlig fredags-konkurrence..Man bliver jo helt afhængig..;O)

    Vi holder altid jul hos min søster i Jylland, så det er hende der bestemmer hvordan julebordet skal se ud. Vi har ikke helt samme smag hvad det angår, men det er altid rigtig hyggeligt alligevel..Hun er mere til masser af rødt, hvor jeg nok ville vælge noget mere enkelt og afdæmpet, he he..

    Rigtig god weekend...

    Kh Betina

    SvarSlet
  2. sean winther matzen09 november, 2012

    Dækker flot op med stearinlys, det pæne bestik/service og pynter somregel med lidt gran og pynt i rødt/guld :D

    SvarSlet
  3. Hvor skønt.
    Jeg vil rigtig gerne være med.
    Jeg dækker selv julebordet med så meget gejl som muligt. Arvet erantisporcelæn fra B&G, småblomstrede stofservietter som jeg elsker, en krystalopsats fuld af gamle, farvestrålende glasjulekugler og meget mere. Børnene får hver to-tre små nissefigurer, som de må placere på bordet.
    :) maj

    SvarSlet
  4. Hvad angår jul er jeg nok mest til de traditionelle farver, rød o.lign, vores dug er dog en flot hvid en, og så pyntes bordet med en flot dekoration m/lys osv.

    Super flot præmie, deler gerne på FB

    Henriette Jensen
    yokopop1975@hotmail.com

    SvarSlet
  5. Glimmer, glimmer, GLIMMER!
    Er der altid på mit julebord.
    & levende lys.

    SvarSlet
  6. Ihhh hvor er det fiiiint <3 Følger alle 3 sider på FB - og smider da også lige en deler af indlægget her <3 Krydser SÅ meget for at jeg er heldig her <3

    GOD WEEKEND <3

    Kh Maria Seidelin

    SvarSlet
  7. gammel arve juledug røde servietter og lys og lidt nisser. Er også den dag det gamle porcelæn med guldkant kommer frem.Hyggeligt at det er som det plejer at være.
    mvh
    Kirsten Aakerman
    Sandager 17
    4330 Hvalsø

    SvarSlet
  8. uha jeg må da også være med i denne fine give away... jeg har ikke helt besluttet mig for temaet for julebordet endnu, men hvid og sølv og levende lys er helt sikkert med :O) God weekend! Kh jannie

    SvarSlet
  9. Nicklas Nielsen09 november, 2012

    Alt for lækkert opdækketbord.. Ser jo nydeligt ud, synes godt om har tjekket de 3 facebook sider linket foroven ud. Når jeg skal dække op til jul synes personligt at sølv og rød er en rigtig godt kombination, desuden elsker jeg troldehasselgrene med sølv eller guldspray, disse er perfekt til julebordet.

    Mvh.
    Nicklas
    brix.nicklas@gmail.com

    SvarSlet
  10. Sikke flotte sager, du har fundet frem :)
    En flot dug, smukke (og brugbare) servietter, lys, gran og evt. andet naturpynt helst holdt i rød og sølv er mit foretrukne julebord.

    m_hoej20(at)yahoo.dk

    SvarSlet
  11. Super skøn give away..
    Jeg går let henover rødt, når julebordet skal dækkes. En stribe i en dækkeserviet eller en mundserviet er det vildeste hos mig..Jeg dækker bordet med hvid dug, eller råhvid og en mønstret gennemsigtig ovenpå. Det er så flot.
    1. juledag kommer der dækkeservietter oven på dugene..Lidt forskelligt må det gerne være..;-)

    Der er en julebuket på bordet, og der kan jeg rigtig godt lide de røde farver..Levende lys flere steder i huset - det har jeg altid i den mørke tid..Også juleaften..Jeg synes om det enkle med engle, et rensdyr ol. Den lyse nordiske stil er jeg meget glad for. Kan altid sætte nogle farveklatter til, så det ikke er kedeligt. Duftlys er uundværlige..;-)
    Nisserne er ikke altid røde her i huset..
    Har dog nogle rigtig søde fra Maileg - og de må gerne være i stuen og køkken alrummet.
    Nisserne bor på værelser og i en lille stue, hvor ungerne må nisse lige så tosset de vil.

    Rigtig god weekend.
    Mvh. Birthe R. Nygaard

    SvarSlet
  12. Her hjemme holder vi jul sammen med min mands ekskone, børnenes mor og er skiftesvis hos hinanden.

    Hos mig er bordet gerne dækket med en hvid dug, og så har jeg nogle gamle juletallerkner fra min morstid, som skal på bordet. Derudover elsker jeg mine store lysestager, så de har også gerne en plads, deri skal der være røde lys.

    Med venlig hilsen

    Gitte Frigaard, gitte@frigaard.info

    SvarSlet
  13. I år skal vi feire jul hos mine svigerforeldre, men jeg finner nok en anledning eller to til å dekke julebord likevel :)
    Jeg dekker med hvitt, svart og sikkert ett snev av neonrosa i år!
    Prøver lykken her hos deg.
    Fin, fin premier.
    God helg!
    Klem May Helen

    SvarSlet
  14. Sikke en skøn og dejlige præmie <3

    Vi holder altid jul enten hos mine forældre eller min søster. Så det er dem der står for alt borddækning. Men hos mine forældre er der altid en speciel juledug på, som min farmor har broderet. Hvid dug hvorpå der er broderet små julevers i rødt - meget fin :-)

    Krydser fingre og håber.

    God weekend!

    SvarSlet
  15. Julen er en dejlig tid på året. Når julebordet skal dækkes hjemme hos os, er det vigtigt at det er varmt og hyggeligt - det bliver det med en pæn dug, det fine service og sølvtøjet skal i brug, flotte servietter, lys og massere glimmer glimmer glimmer.:)
    Elsker julen

    MVH
    Maja Jespersen
    Majakyed@gmail.com

    SvarSlet
  16. Hos os dækker vi op med en juledug, med masser af nisser,sterinlys og servietter.
    Desuden er stuen pyntet med masser af nisser og gran i vaser en rigtig julestue.

    Mange julehilsner
    Inger Richter
    Ihovej@live.dk

    SvarSlet
  17. vi dækker vores julebord med juledug og alt det jule hygge ting jeg kan få på noget gange lidt få meget men det er jo så hyggeligt
    venlig hilsen laila bindzus

    SvarSlet
  18. vi dækker gerne bord ned rød dug og så gerne nogle julekogler og lidt nisser på bordet. det fine stel kommer på bordet og så nogle små lys ved hver plads da vi gerne spiller et lys spil.

    hilsen gitte nielsen

    SvarSlet
  19. Fantastisk dekket, og herlig premie:))
    Her dekkes julebordet som regel med naturelementer, brunt, grønt og hvitt ♥
    Men nyttårsbordet er sølv og hvitt - da hadde dekketallerknene passer perfekt:))

    Ha en fin fin fredag !!

    SvarSlet
  20. Jeg synes rød og guld er uundværlige farver på et julebord :-)

    Hilsen Stina
    stina-w@hotmail.com

    SvarSlet
  21. De skønne ting kunne jeg godt tænke mig at dække julebord med :-)

    Kh Kirsten Foged Jensen
    kirstenfogedjensen@gmail.com

    SvarSlet
  22. jeg dækker gerne med bl.a. frisk gran, røde servietter kugler mm

    SvarSlet
  23. Jeg dækker mit julebord med en masse traditionsbundne ting. Juledekoration med gran og høje lys, dugen med nisser fra mit barndomshjem, samt flotte tallerkner med guldkant, som også er arvegods derhjemmefra.
    Jo, jul hos er er traditioner!

    SvarSlet
  24. her hos os har vi en hvid dug og i midten en border med nisser på -en vase med smukke jule blomster og så pynter jeg med grand og julenisser og selvfølgelig de søde juleservietter - hvide tallerkener og vinglas hvor jeg sætter en rød snor med en sløjfe og til sidste men ikke mindst smukke lysestager i sølv med hvide lys det er så smukt når det står færdigt

    SvarSlet
  25. wauw en super flot fredags konkurrence. Det er så smukt og romantisk.
    vi lægger altid en juledug med nisser på og røde servietter. dækker op med blå blomst eller svanestellet. to lysestager med røde lys og sløjfe på stagerne. vi har vores juletraditioner.
    håber at vinde denne smukke fredags konkurrence
    Jane Tvede
    Jane@team-tvede.eu

    SvarSlet
  26. Dejligt bord!! :) Jeg synes at et rigtigt julebord er et af de steder hvor rød er med i drømmen :) Stearinlys, stofservietter, og meget gerne rød/hvidternet dug. Det er så også den eneste dag på året at bordet bør se sådan ud :)

    Det vigtigste er selvfølgelig maden og selskabet <3 <3 <3

    Deler på fb <3

    SvarSlet
  27. Mit julebord er meget præget af glimmer og sølv/guld. Der bliver også tilsat forskellige ting fra naturen. Kogler, mos og små æbler bliver anrettet i et fad sammen med lys, og det hele toppes af med masser af fine glas og tallerkner:)

    Dejligt at finde et link til Munkholms Facebookside også. Jeg har bare ledt og ledt, og kunne ikke forstå, at den ikke var til at finde:)

    Mvh Rikke

    SvarSlet
  28. Lækker konkurrence, håber at blive den heldige vinder af de smukke sager<3

    Delt og liked på facebook<3

    Mvh monika meldgaard

    SvarSlet
  29. Jeg vil gjerne være med :D
    Mitt julebord blir dekket med, rødt, sink og naturelementer...

    Klem Karianne

    SvarSlet
  30. Jeg dækker med hvid dug, kogler, mos, en bakke med lys og så ellers mit elskede hvid riflet fra Royal Copenhagen.

    SvarSlet
  31. Sikke en fin præmie!! Den ville jeg elske at dække op med. Jeg har også fødselsdag i december, så der skal dækkes flere finr borde :)

    Til jul dækker vi op med arvesølvet og arvestellet. Stellet er det smukke danske Rosenborg stel, som min mormor og morfar har samlet i løbet af deres lange ægteskab. Vi har netop mistet min morfar og min mormor lever heller ikke længere, så i år vil det betyde endnu mere at sætte stellet på bordet. Der hører selvfølgelig hvid, nystrøget damaskdug og stofservietter til.

    :-) Rikke Brams

    SvarSlet
  32. Lækker præmie. Jeg er med som altid :)
    Vi dækker bordet med masser blomster og lys og lækre mad :)

    SvarSlet
  33. Jeg dækker med hvid dug, lys, duft, gode mad :-)

    SvarSlet
  34. Heihei
    Jeg dekker med hvit og rødt, litt forskjellig fra år til år
    men jeg har et nydelig juleservice som gjør det fint uansett :-)
    Mvh toneiv@hotmail.com

    SvarSlet
  35. Jeg dækker vores julebord med personlighed og et tvist af sjov og humør :)

    SvarSlet
  36. Mit julebord er dækket ganske simpelt og i ikke så mange farver, så julemaden ikke helt forsvinder i glitter og pynt. Til gengæld bruger jeg mit flotteste service for det fortjener den dejlige julemad, som selvfølgelig bliver oplyst og indtaget i skæret af stearinlys :)

    Hilsner fra Bettina Nordahn Dalsgaard :)

    SvarSlet
  37. Ih, så skønt! Det er så dejligt at pynte op til fejring af julen! Vi har kun fejret juleaften én gang i eget hjem. Da dækkede jeg med en smuk hvid dug med blonder fra Sydamerika. På midten af bordet lavede jeg en lang dekoration med røde glasfyrfadsstager, gamle stjernestager med juletræslys, grankviste, kogler, hele walnødder og agern samt et drys af små guldstjerner. Dejligt julet! :)

    Mvh. Helene
    (helenebb@hotmail.com)

    SvarSlet
  38. Hei!
    Så nydelig premie!
    Julaften dekker jeg bordet med hvit duk. Jeg pynter med kongler, litt gammel julepynt, levende lys og gjerne en lyslenke. Friske blomster må med, gjerne røde eller hvite tulipaner. Om jeg finner servietter jeg liker, bruker jeg dem. Ellers har vi hvite linservietter. se her: http://vigdisalbum.blogspot.no/2011/12/jul-i-stua.html
    Etter julalften har jeg på linfarget duk, og pynter etter anledning. På nyttårsaften i fjor brukte jeg granbar sammen med lyslenkene, og små lyshus fra Lisbeth Dahl. Og plast-dekketallerknene fra Rema 1000 som jeg gjerne skulle byttet ut med de fine fra XO Living :) se her: http://vigdisalbum.blogspot.no/2012/01/festbord.html

    God helg til deg!

    SvarSlet
  39. Ej nogle flotte præmier, vil rigtig gerne være med. Dækker med Georg Jensens damask m Ane Jacobsen skitser, hvad der kommer på bordet er meget forskelligt, sidste år var det med 10 små enebær træer, drivtømmer og by nord grankoglerne, som du også har. Håber du har en dejlig dag.

    SvarSlet
  40. Til jul dækker vi op med forskellige ting, men mest med levende lys, dejlige julemad, blomster ...

    SvarSlet
  41. Hvor lækkert!! Det er lige noget for os:) vi elsker at lave skønne middage til venner og familie og dette er da perfekt til at gi lidt ekstra lækker stemning:)) Jeg holder af at pynte efter årstid, så hiver jeg gerne lidt natur ind til bordet:) kogler, tranebær, gran eller solsikke hoveder og druer:) efterår gerne lyng og smukke fler farvede blade:) til jul er det ungernes julepynt, sammen med det fra naturen:)

    God weekend!

    Mvh.

    Annesofie

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke nogle skønne ting! Når jeg juler derhjemme, foretrækker jeg hvide farver og den rå natur. Er ikke så meget til den traditionelle rød/hvid jul. Så en hvid dug, smukt stel, en vase med koglegrene med små stjerner og et fad med lys (gerne et der dufter af jul;), kogler og gran, ville nok udgøre mit julebord. Diskret, men stemningsfuldt :)

      God weekend

      Mvh. Mette

      Slet
  42. smukt sæt julen er en svær til i min familie men mig og mine børn og søskende prøver at gøre den hyggelig som vi nu kan altid en tid til efter tanke efter vi stort set har mistet alle familie medlemmer i år skal vi holde jul hos min datter på 25 kunne være skønt at kunne gi dette smukke sæt til en som trænger kærlig hilsen mona anna skødt
    engelmedvinger@gmail.com

    SvarSlet
  43. Jeg pynter i år op med hvide duge - lag på lag - hvide kniplede dækkeservietter, grønt i form af hyacinter, gran, lav og kogler, hjorte, bukke og en masse sølv og levende lys!

    God weekend til alle

    Hilsner Anne Mette/oktoberkind.dk

    SvarSlet
  44. Enkelt i grå, hvide nuancer - masser af naturteamaer.

    SvarSlet

Tak for at du tager dig tid til at skrive en kommentar. Det sætter jeg rigtig stor pris på!