15. nov. 2012

Tanker om advent...

Jeg sidder her og tænker lidt på hvad jeg skal byde jer af inspiration i de ikke mere end 14 dage det er frem til december og advent. Og jo, jeg har da en masse idéer, men måske DU kunne hjælpe mig lidt på vej?

For mig handler det først og fremmest om at gøre det lidt enkelt og nemt, men samtidigt hyggeligt. Og det kan sagtens lade sig gøre. På billederne som jeg viser jer i dag fra min stue, ser I blandt andet lysestagen fra Norman Copenhagen. Den kommer nok til at udgøre adventskransen/stagen her hos os i år igen - man behøver altså ikke binde en krans... (selv om det dog er smukt, og en fin tradition).

Og sådan findes der også mange andre lidt nemme, men rigtig fine løsninger på jule- og adventspynt.

Har du lyst til at se mine bud?

Så skriv lige en kommentar nedenunder dette indlæg eller inde på Facebook, og kom med bud på hvad DU gerne vil have inspiration til her op mod julemåneden.






Glæder mig til at læse jeres kommentarer!

Og HUSK i morgen trækkes vinderen af fredagskonkurrencen - du kan nå at deltage endnu ved at skrive en kommentar under indlægget "Vind håndlavet luksus til dit bord".
Heidi


6 kommentarer:

  1. Jeg er meget glad for julemåneden..
    Den kommer så tilpas - efter en for mig megetlang våd og mørk november.
    Jeg er glad for det enkle og lyse, men er så heller ikke bange for at give den med farvepaletten i den ene stue.

    Så der er jeg med på dine enkle forslag. Dog vi jeg have lidt fra naturen med ind..
    Nogle grene ol.
    I den lille stue, der kan ungerne også gå lidt amok. Men jeg giver dem ikke alle farver, lige som jeg heller ikke lægger alle malinger frem, når de vil være med til at male på lærred f.eks. Det ender med et misk mask, hvis de kan blande alt sammen.
    Det er en god idé, som jeg fik af en kunstner, og det fungerer fint.
    For så har man selv en finger med i spillet - med slutresultatet, og børnene er så stolte, over det, de har fået sat sammen..

    Jeg har en dag, hvor vi laver juledekorationer, og de samme regler gælder her..Lysene har jeg købt, og igen fire farver inklusiv guld og sølv..
    Resultaterne bliver meget bedre, og ikke nær så frustrerende for børn, som kan have svært ved at holde fokus med alverdens ting og farver på det store bord, hvor vi arbejder og hygger - en hel dag med indlagte varm chokolade og julekage- pauser.

    Den ene af pigerne er rævestolt, når forældrene henter hende - med kassen fyldt med alt det hun har frembragt af naturens skatkammer og de få farver, vi nu havde valgt.

    Det er jo også børnenes jul - så lidt af det traditionelle og fortsæt gerne med den enkle stil til mine rum.
    Der er plads til begge dele her.

    Har man ikke et stort hus, eller så mange rum, kan man jo lade børnene husere på værelserne med deres juleeventyr. Bortset fra levende lys..Men der er iøvrigt mange flotte lyskæder, som hende på 10 år gerne må pynte op med.

    Det er svært ikke at blande sig, men man kan jo komme med gode råd til børnene, og se om de bliver godtaget.
    Sjovt nok, så synes manden, at de da bare skal have det som de vil..
    Er bange for, at jeg har kigget i for mange magasiner, hvor alt jo er så strømlinet..Må se om jeg kan lade det ligge, eller foreslå, ved at vise billeder.

    Mange tak for din skønne blog, og jeg har fået fat i de skønne stjerner hos Kalajdoskop. De er enkle og kan bruges ud over julen..
    Nåh, det blev vist en lang historie.
    En vane, som er farlig, for jeg har skrevet en bog om "Jul i gamle dage"
    Ja, det var da Cecilie gik i 1. klasse, og hun havde fortalt i skolen, at jeg altså skrev små historier. Så kunne jeg jo passende skrive en bog - julen da jeg var barn. Blev mangfoldiggjort til 50 stk. små julebøger. <3<3<3 Gør det nok ikke igen.

    Hilsen Birthe R. Nygaard

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke en dejlig kommentar, Birthe - sætter jeg rigtig stor pris på. Og tak for de søde ord :) Og jeg er helt enig - der skal være plads til det hele og især børnenes kreative udfoldelser :) Og vildt at du har skrevet en julebog - godt gået :) Håber jeg kan finde lidt god og enkel inspiration til jer her op til jul!

      Slet
  2. Jeg vil gerne have inspiration til hvordan man pynter op til jul på en mere utraditionel måde..Er ikke meget til det store røde nisse-orgie, men vil samtidig gerne gøre det lidt hyggeligt med noget der passer ind i et sort/hvidt og nordisk inspireret hjem..Tak..;O)

    SvarSlet
  3. Ej sikke nogle smukke fotos! I bor så skønt, er helt vild med jeres stil og så flot stylet, men det er jo også din profession :-) hvor har du købt jeres gulvtæppe? Det er jeg helt vild med, tilpas sprælsk på en afdæmpet måde!
    Jeg elsker julen med al den pragt, og er lidt til det hele. Vi kører den nordiske stil herhjemme med masser af træ, så min yndligs jul er præget af de naturlige materialer, tilsat sort, neon mm - lige nu bikser jeg med at forsøge at lave julelandskab anno 2012 til julekalenderen. Glæder mig heeeelt vild til at se din inspiration, det kan jo kun blive fantastiskt. Ha en smuk aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord. Gulvtæppet er et arvestykke, så hvor det i sin tid er købt, det ved jeg ikke... Skal prøve at inspirere så godt jeg kan :)

      Slet

Tak for at du tager dig tid til at skrive en kommentar. Det sætter jeg rigtig stor pris på!