8. feb. 2011

Lilla pigeværelse

Jeg tror jeg har nævnt det et par gange, at min datter har fået en lille opfriskning på hendes værelse. Lilla har længe stået højt på listen over ønskefarver til værelset, og nu går farverne i sort, lilla og en lille smule lyserød.


En amagerhylde udgør en væsentlig del af indretningen, og den er super til alt det nips som nu en 6-årig pige har - bl.a. Pet Shop figurer som rangerer højt på listen over favoritlegetøj for tiden. 


Lidt blomster har også fået en plads på hylden, og de står i et glas med lidt papir rundt om (papiret er fra Rie Elise Larsen).



Strikkede katte fra farmor pynter fint i sengen.


Basisfarven i værelset er holdt i hvidt, og der er tilført farveindslag i form af tekstiler og papir. Jeg havde længe planer om at male en væg, men droppede det da jeg heller vil have at farveindslagene skal være nemme, hurtige og billige at udskifte. Farveønskerne kan hurtigt ændre sig hos en 6-årig...


Min datter har selv været i gang med at lave sommerfugle til væggen. Nogle er lavet af papir, nogle af stof og nogle af voksdug. Vi limede det hele på sort pap, så de blev lidt mere medgørlige, og de er fæstet på væggen med klæbepuder. 

Billederne på væggen er prints lavet af mor i huset, og de er limet på malerlærreder som er beklædt med stof, voksdug og papir. 

Der er selvfølgelig også en "bagside" af værelset, og der hersker ikke helt samme harmoni som her på billederne. Jeg er endnu ikke helt i mål med den optimale opbevaring, men det kommer (og det gør måske også lidt billeder...).

Et godt tilbud?
At lave om gør jo også tit at man har lidt ting til overs når man er færdig, og hvis du er interesseret i fin "prinsessepynt" (bl.a. fra SIA), så kik lige her

Ha' en dejlig dag!
Heidi

11 kommentarer:

  1. SÅ flott sommerfugler!!

    Kristine

    SvarSlet
  2. Sjovt har også lige lagt min datters værelse på blogen dette er også lilla.Men mangler lige lidt at lave om hvis hun giver mig lov.Kram herfra et rigtig fin værelse din datter der har fået

    SvarSlet
  3. Så nydelig :)
    Her var det fint og harmonisk for en herlig 6-åring.
    Likte spesielt godt sommerfuglene og fint papir og tråd rundt glasspotta... Herlig inspirasjon.
    Utrolig koselig å ha deg som følger, og tusen takk for kommentar :) Det varmer...
    Kos dere med nytt prinsesserom ;)
    Klem

    SvarSlet
  4. hvilket flott jenterom!
    deilige farger:)

    Stor klem til deg

    SvarSlet
  5. Så nydelige mønster og farger! Og sommerfuglene var jo kjempefine. Perfekt jenterom <3
    Ha en god dag, Heidi.
    klem Nina

    SvarSlet
  6. Super lækkert princesse værelse.
    Klem MARIANNE

    SvarSlet
  7. Hej Heidi.
    Sikke mange lækkerier herinde på det sidste. Har først lige nu fået opdateret mig for den seneste uges tid.
    Heldig tøsepige du har dér! Fine detaljer. Og GOD idé med billederne over sengen!
    Kærligst,
    Tine

    SvarSlet
  8. så herlige bilder! fint rom:)
    og takk for dymo-tipset!
    jeg kjøpte en med en gang!
    klem m

    SvarSlet
  9. Åh hvor er det blevet fint hos din datter, jeg får helt dårlig samvittighed når jeg kigger ind til mine 2 sønners værelser!!

    Nyd hinanden og den orden der er!

    Kram

    SvarSlet
  10. Sommerfuglene er rigtig søde :-)

    SvarSlet
  11. Så herlige sommerfugler og bilder på veggen! Nydelig rom og en heldig jente:) klem

    SvarSlet

Tak for at du tager dig tid til at skrive en kommentar. Det sætter jeg rigtig stor pris på!